کد مطلب:313949 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:400

بابل (زائرسرای قمر بنی هاشم)
در مسیر جاده ی بابل به مشهد كنار مجتمع النبی صلی الله علیه و آله و سلم و درمانگاه حضرت اباالفضل العباس علیه السلام قرار گرفته است.

زائرین كه در مسیر حركت به زیارت حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء دارند در ساعاتی از روز را به اینجا می رسند كه نیاز به استراحت دارند این زائرسرا امكاناتی را كه فراهم كرده است از زائرین پذیرایی می كند و ضمنا درمانگاهی به نام قمر بنی هاشم علیه السلام در قسمت فوقانی این زائرسرا بنا گردیده كه بسیاری از امكانات رفاهی درمانی حتی بستری شدن ضرورتا برخوردار است.

مساحت این بنا در حدود دویست متر و بخشهای مختلف معالجات سرپائی و كلینیك دندانپزشكی، فیزیوتراپی، مامائی و زایمان، حجامت، ختنه و جراحیهای سرپایی شبانه روزی فعالیت دارد. و نیز دارای آزمایشگاهی كامل می باشد.

و كتابخانه و نوارخانه و كلاس آموزش قرآن و تجوید و فاطمیه علیهاالسلام و زینبیه علیهاالسلام، و صندوق قرض الحسنه و ازدواج، تحكیم خانواده. و مجموعه ی این مجتمع به نام مجتمع النبی صلی الله علیه و آله و سلم نام گذاری شده است و مساحت مجموعه 1800 مترمربع می باشد و این مجتمع به همت والای سلالةالأطیاب جناب آقای دكتر حاج سید علی طبری پور ساخته شده است.



[ صفحه 293]